måndag 2 mars 2009

..en liten obehaglig verklighet...

Förr förra lördagen hamnade jag o lillesnickaregubben framför melodifestivalen...Jag tycker o har alltid tyckt att det är lite roligt att bedömma alla sånger,kläder o frisyrer...(kanske inte så bra egenskap men jag står för det)Här hånas spånas o min elaka sida får ta plats..Men det är inte så viktigt, jag MÅSTE inte se skiten!!
Min lillesnickaregubbe har aldrig brytt sej...trodde jag!
I lördags när kvällen började närmade sej frågade han upprepade gånger..När börjar det...Nääär är melodifestivalen...tjatade han...
Jag satt kvar efter maten smånynnades o funderade på om disken skulle stå kvar till söndagsmorgon, eller om den skulle brottas ner på en gång...
Telefonen ringde o jag svarade, personen sökte lillesnickaregubben...var va ha!?!
Jo på plats i tv soffan, han ville inte missa början..han satt placerad vid tv:n o Mede skriade som värst..
herreguud jag visste inte ens att det hade börjat o där satt han o glittrade o schlager myste som värsta Christer Björkman..
Givetvis så påpekade jag detta på mitt inte så ödmjuka sätt, knyckte till manligheten lite så han var tvungen att sitta uppe halva natten sen o se på First Blod...
Men nu tror jag vi är på rätt spår igen för nu när jag ville se Tomas&Simon ville han absolut inte det han skulle se någon tecknad manlig film på film kanalen...Puh jag var lite (mycket lite) nervös över framtiden..

Inga kommentarer: