måndag 9 mars 2009

Falukorv till middag...

I dag bjöds det på ugnstekt falukorv med potatis till middag hemma hos oss...det är inte det godaste vi vet men ibland måste man äta sånt oxå..Och det var inte alls så illa.. Jag blev mätt..O Lillesnickaregubben han mumsade friskt han med...
Lisen har kompis här på besök, de konstaterade att någon falukorv tänkte de minsann inte äta..Blä!
Jag vet inte om de hade lite bantningsideer oxå..Nåväl ..Lisen åt två mosade potatisar med vit sås...O mycket lite sallad...Kompisen åt sallad...Mycket lite sallad...!
Jag sa inga viskloka ord även om de låg på tungan, och höll på att slinka ut minst 4311 gånger under middagen..Man blir inte smal av att inte äta..Man blir smal av att äta rätt! Men jag höll mej...tills de tackade för maten...gick raka vägen till kylen o tittade om det fanns något gott...!
eller hur...deras magar var fortfaraden tomma efter att ha ridit o mockat o varit i skolan..o gud vet allt de har gjort i dag....O bara erbjuda magen lite sallad...Taskigt!
Nåväl även om jag verkligen kämpade med att inte säga något så...sa jag inget...
De tog en tallrik med frukt...äpplen...päron...apelsiner...Så gick de upp på rummet..
En kvart senare kom de ner igen...Mamma har vi nått gott....Mamma har vi glasss...kan vi få ta lite glass...Mamma....mamma....Godis....
De fick diska...sen fick de glass... Jag måste ju ändå erbjuda dem något med lite fett i... !

Inga kommentarer: