onsdag 4 mars 2009

´Så nu har jag tagit mej i kragen...

I dag ska bjuder jag er på en lista med de tråkigaste sakerna jag vet..O som jag anser egentligen ligger på det manliga könets lott..

1. Besikta bilen
2. städa bilen
3. Laga bilen
4. Fylla oå spolarvätska
5. Tanka
6. Köra bilen

Ja allt som har med bilen att göra förresten...

En gång tog jag med mej min svägerska, Fisen hennes kompis H. o åkte till Göteborg(På den tiden var Fisen panda o ´Broder Daniel tokig.. Henrik Bergren skulle spela på någon scen)Det var sommar o vi körde henne o H.
Svägerskan o jag turades om att köra..jag körde motorväg dit o sen fick hon ta över när vi kom in i göteborg C.
Vi shoppade o njöt..
När vi skulle hem framåt småtimmarna så fick svägerskan köra...
Vi satt myste ibilen drack vårt kaffe o tryckte i oss godis så vi inte skulle bli trötta o sega i huvudet.. Vi stannade precis utanför göteborg o fyllde på spolarvätska så vi skulle klara hela resan hem..(typ 23 mil)
Vi var pigga o glada o duktiga bilförare.. Vi tuffade hemåt..Tills vi kom mitt i ingenstans, mitt i natten...
Då blev min bil trött..Oj..vad hände...Oj... Var kan vi vara..E4an någonstans mitt i natten lasbilarna dundrandes förbi...
Då vi insåg att vi glömt att tanka....Oj...Där satt vi helt ensamna o utan bensin mitt i natten (utan mat, helt försvarslösa,helt utlämnade)
Jag ringde lillesnickaregubben..HJÄÄLP! Jag är hjälplös prinsessa som behöver räddas..vi glömde tanka, men vi kom ihåg att fylla på spolarvätska...Försökte jag..
Svaret blev...Det här får du reda ut själv..Hopp!

4 kommentarer:

ridgeback sa...

Men hallåå sen dåå..kom det någon prins och räddade er eller!?
Du kan ju inte låta oss vara ovetande om resten av hemfärden..hallååå!

Karrosellen.. sa...

Ja eftersom det här var ett par år sedan o min vovve var färdigutbildad i lydnad ännu..Så fick helt enkelt brorsan komma o hämta oss tokiga tanter i sjönöd längs vättern...Kan bara säga att numera när gubben vet bättre skulle han aldrig ens drömma om att göra så mot sin kvinna i nöd.

Karrosellen.. sa...

Alltså han var INTE färdigutbildad ännu!

ridgeback sa...

Ok..ja fattar..min är fortfarande inte klar..men på god väg..han har klarat lydnadsprovet 1 den första delen sitt ligg..inkallning..osv. men det krävs en hel del jobb till elitnivå..vet inte om jag orkar det.!
Tur att det finns brorsor!!