onsdag 25 mars 2009

Morgonkaosets stilla...

Lillesnickaregubbens klocka ringde 15 minuter i dag innan han valde att gå upp..!! Då hade hundarna skällt i 30 minuter!
Hundarna får inte vara o sova hos oss längre för mina knän låser sej hela tiden när jag ska visa hänsyn till sovande hundar hela nätterna..Så nu sover hundrana i köket.
Det har de tagit på största allvar o vaktar noga alla dörrar o all trafik utaför fönstret.
Busshållsplatsen ligger 100 meter från vårt kök. Så Tage o Puckade Ellen (som aldrig har brytt sej om eventuella inbrottstjuvar eller misstänkta grannar som ska åka 6bussen till jobbet). Tokskäller!!!
Så i 45 minuter innan jag ens har vaknat har jag Kaos! Är inte det helt underbart.
Nu har jag kommit upp fått i mej en kopp kaffe.
Väkt Lisen med en stilla hand..Väckt Lisen med en på ringning på hennes Mobil..Skrikit på henne i trappen... O nu har hon kommit upp!
Hon kan hon med.. duktiga Lilla Lisen..!(I dag tror jag ordet på henne är fjortonårig dramaqueen!) Men hon Är fantastisk, jag blir imponerad över att hon bara orkar hålla på.. Så envis hon är..O viljestark..O söt..O dramatisk.O så mycket bra egenskaper...

Nu kom Lillan o morgonkramde sin mamma..hon ska få åka till doktorn i dag (igen) fasiken vad jag är trött på hennes huvudvärk..NU NU NU! Vill jag att min unge ska få slippa ont! Hon vill till skolan, hon vill vara med kompisar efter skolan, hon vill rida sin häst. INTE sitta med blöthanduk på pannan kritvit i ansiktet o gråta över värk!!!!! (Jag känner att jag håller på att förvandlas till det där hemska mammalejonet i dag som ska slåss för mina ungar!!!! passa er skola,lärare,vårdcentral, NU J.....R(järnspikar) ÄR DET NOG!!!!
Jag startar Krig mot Huvudvärk på 12åringar....
Men först ska jag vara väldigt lugn o varlig när jag ska få iväg min fjårtisdramaqueen till skolan..Lejonmamma o Fjårtisdramaqueen är jag helt övertygad om inte är en bra match!

Inga kommentarer: