torsdag 5 mars 2009

Mannen o manligheten...

I Helgen när snön smälte o solen om fram kände lillesnickaregubben att han var nog tvungen att ta fram en annan rolig maskin han har nämligen motorsågen!! (Vi var sams så vi andra behövde inte oroa oss)
Han klädde sej i skogsarbetar kläder, Packade röjsågen o motorsågen i skopan på sin lilla traktor och åkte ner till vår lilla skog... ( som består av lite typ högre buskar)...(nej nu var jag taskig vi har en massa träd där oxå, men det var inte dem han skulle avverka..Nej ett sånt arbete att ta ner stora träd måste planeras o förberedas o framför allt diskuteras, jag har funderat på om det är den gamla krigaren i honom som lixom ska besluta om de ska anfalla från öst eller väst!)
Nåja han sågade svettades o slet..Men sin kompis traktorn... Jag såg honom från köksfönstret, där jag var fullt upptagen med att fundera över om rosa eller rött nagellack skulle passa till kastrullerna....
Han slet o jag......
När han sedan kom in efter ett par timmar var han mycket lycklig o stolt över sej själv..han hade slitit o nu hade vi i alla fall bränsle till vintern...Bra! jag klappade om honom o berömde hans stora bedrifter..O började fundera över manligheter o deras beteenden...Till exempel Tage..
Min lille valp.. Han är en man...aven om vi har kastrerat honom..eller man han är av det manliga könet till hälften...
Han har ett väldigt behov av att vara duktig..han bär sina nallar o leksaker runt huset (flocken för honom)...Han lägger dem tom vid vattenskålen...en i taget...men alla hamnar där till slut även om det tar en stund o han måste vila,leka,bitas skälla lite emellan...
Hans senaste är att han tar en vedklampe i taget o bär upp till sin säng...han tar inte en till sängen o lägger sej o gnager på...nej nej han måste samla ved!.. till sin flock...!?
I går toppade han manligheten med att vägra sitta på något hårt han skulle ha det bekvämt efter "jobbet"
Precis som lillesnickaregubben nästan...Andra män gillar att lägga sej i soffan o vila en liten stund..Min lillesnickaregubbe han lägger sej heller raklång på golvet...men det är en ren uppfostranssak....han vet helt enkelt sin plats...

4 kommentarer:

ridgeback sa...

Ha ha ha har jag sagt att jag njuter av att inte ha läst din blogg en dag..eller två! då har man det kvar! -man fixar kaffe dukar upp vid datorn ser till att hundarna är rastade så man får läsa skratta känna igen och förundras över hur du får till det hela..livet alltså!..i text!

h. sa...

Ja, jag har haft Marianne bakom mig idag på jobbet så jag har inte kunnat göra nåt roligt..typ surfa :) tar igen det nu!

Karrosellen.. sa...

Kul att ni kan skratta åt mitt Kaos..
Var glada att ni inte befinner er i det för herreguuud, ni får bara en bråkdel...

h. sa...

Nä ditt kaos får du ta hand om själv..vi njuter av vårt lugn hemma hos oss. Vi har det aaldrig så..nej här är det rosa moln jämt!