måndag 9 mars 2009

Måndagsmys!

Så då var den här, den magiska måndagen..Jag hade allt planerat...Jag skulle läsa bok, vila, vara ifred, kanske handla lite, gå med hundarna, titta på hästarna o bara vila vara tyst o ha tyst omkring mej...
Jag fick i väg ungar till skolan. Njöt av min gröt o läste gårdagens tidning...Då kommer Lillesnickaregubben med samuray sonen...
Vi kan väl fika lite..Jaha....Morsan finns det något mer mjukt bröd...Morsan var står kattmaten....Morsan...Morsan..Aaaaskuuungen!
Jag skiter i gröten( eller inte skiter i gröten jag struntar i min gröt o min tidning...) Jag reser mej ur mitt koma liknade tillstånd.(som jag har längtat efter hela helgen TYSTNAD)
jag fixar lite frukost till mina pojkar...Försöker vara trevlig men vill vara i fred...Då ringer mobilen..Lillan mår inte bra vill bli hämtas i skolan....NEEEJJJJJJ...jag vill vara ifred..jag vill inte bli störd av ljud...jag hämtar Lillan....Hon mår illa...Åhh....
Kan någon visa lite hänsyn mot mej jag vill vara i tystnad idag..Jag vill inte laga fika..Jag vill inte höra tv:n...inte höra Lillans klagan eller hulkanden....jag vill inte laga lunch...jag vill inte prata...Jag vill vara ifred....

Men bara en liten stund för sen vill jag ha Kaos igen..
O om någon av mina vänner möjligen tänkte komma hit så var inte rädda för det jag kan växla humör snabbare än vinden....Från tråk till bråk....Från trött till stött....Från arg till varg...Från liten till sliten....Från ilsk till P.....Oj!
Nej nu går jag ni ser från slösimmare till vrålrimmare...O nu helt plötsligt måste jagkänner jag, gå ut till Lillan o tokrimma med henne...Så nu vill jag inte vara ifred mer nu ska jag ut o retas med min Unge...MOahahah....kanske är det något slags hämnd begär...Får jag inte lugn o ro ska ingen annan heller få det...

2 kommentarer:

h. sa...

Du kan ju förstå varför Andrea vill att Lisa ska rimma..vi garvar!

h. sa...

http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se/
Har du kollat hennes blogg? En dubbelgångare eller bara en möbler-om-fanatiker-till-en-annan..jag tycker ni påminner om varandra iaf.