söndag 29 mars 2009

När man hittar favoriterna!




Det är inte bara en gång ni får se denna underbara filt..Utan Två Varså goda!
Jag har letat efter en sådan filt sedan min förra blev kidnappad av dottern..(Fisen!) Hon är den som har roligast smak o möblerar om o byter saker mest, hemma hos oss just nu..(Förutom mej då förståts....) Sånt måste givetvis uppmuntras...o jag har jobbigt att säga Nej när hon kommer o ber om saker som skulle bli sååå fiiina i hennes lilla hus..Typ den förra Filten..Nu är den borta..Hon är oskyldig(givetvis) O jag skulle aldrig slarva bort en sådan raritet..( Men borta är den)
Vilken Jobb att göra.. O hur många Kan, virka en sådan filt nu för tiden.!! Sånt här hantverk måste sparas o bevaras!
Nåväl förra vecka var jag o S. på Återvinningen. O där låg denna skönhet.. Jag fick den för Lyssna nu...50 kronor!
Jag hade gett mycket mycket mer!! Vilket Fynd o så mycket pengar jag sparade som jag kan köpa andra saker för!
Nu är den hemma hos oss o luktar sköljmedel för det var lite äckelkänsla på den..Men nu är den ren o Fin o vacker!!! O jag är lycklig..
Den söta söta vasen inhandlades på trädgårdsmässan.. Jag ser fram emot att ha prästkragar i den. Men tills prästkragarna slår ut får rosorna vara substitut!

2 kommentarer:

E.Gustafsson sa...

Jag kan försöka lära mig virka en såndan filt så kan jag göra många åt dig sen =)

Karrosellen.. sa...

Jaaa!!