torsdag 26 mars 2009

Så...

Idag är jag duktig!
Bra!

Först har jag plockat in allting från köket tillbaka till tvättstugan..Tage hade plockat ut en massa bra saker idag. Moppen, ett par trosor,2 tomma toarullar,3 badlakarn..Han är så duktig o bygger bo o samlar saker på nätterna..(jag försöker verkligen att få ungarna att stänga till tvättstugan när de går ut. Men inte ens det klarar de av..Att slänga trosorna i tvättkorgen o hänga upp badlakarna har jag gett upp!

Sen har jag fått i väg alla ungarna till skola o praktik utan att de klöst sönder varandra...Ni har ingen aning om hur mycket fondation o mascara o hårspray, o kammar, o clerasil, de förbrukar för varandra varje dag..men alla är oskyldiga..Givetvis!

Därefter har jag matat o släppt ut 3 stora hästar som var döendes hungriga i dag eller bara jätte glada att se mej..Alla gnäggade när jag kom..De är mina allra bästa vänner! Ingen annan gnäggar när jag kommer!

Efter utsläpp av hästar har jag promenerat mina små hundar...De hade nya fina bruna läderkoppel på sej idag..Det var mycket roligare att promenera då för matten!
Tage hittade en stor Lax i skogen! Mycket oväntat!!!!
En stor säkert större än honom o han väger 7 kilo..fatta hur big den var..Hela laxen var hel förutom ett stort bett mitt över magen, som om någon tagit en tugga av den !!!! Mystikst..
Nog för vi inte bor så långt från sjön men...1 kilometer är det i alla fall!!!!

Nu ska jag dansa med min slangförseddabrummandeintesåillaluktande kompis, om den orkar idag förstods!
Sen ska jag vara moralisktstöd hos en trerapeut(jag är lite nervös för det för jag har svårt att hålla käften o jag brukar lägga mej i en hel del.. jag ska öva på att vara tyst o lyssna nu!)

I kväll sen ska jag åka o Hoppa Astronauten,,O lisen med förstås..Ni fattar inte hur kul det är att titta på ens ungar när de rider!!!......... Kul!!!!!!!!!

Inga kommentarer: