måndag 16 mars 2009

Hmmmm....

I går läste jag någonstans om en förälder som hade någon sida i internetrymden där han tipsade om olika "vita lögner" ..tex... att när man hör glassbilens melodin så betyder det att alla glassarna är slut!!!!( jag som gillar sånt som inte alltid är så snällt!... skrattade o tänkte att det var roligt påkommet..)..När pussen var liten kom han o hans kompisar på att man kunde sjunga till..Nu lurar vi barn,Nu lurar vi barn med våran glass reklam!
Det var så det började om man ska Hota o Ljuga för sina barn..Om fara hotar givetvis aldrig annars..Utom vid Jul o födelsedagar..då har vi aldrig fått lön i tid..så förvänta er inget stort...hehehe..
Nu i dagarna har det kommit fram till en kompis till mej att hennes ungar har rökt vattenpipa...Ungarna är inte så små..15o18..(16o19) I år så de är inte 10..Dock så blev hon (som lever på 1800talet vilket vi föräldrar alltid gör)Fundersam hon har aldrig rökt vattenpipa...O inte kommit på tanken att göra det heller...Hon kom till mej o mina ungar o frågade WHY!!! varför ska man röka vattenpipa...Vad betyder det...kommer de att sluta som heroinister!? Är det gott ger det något rus...Why...Whyyy..WHY!!!
Ja sa jag inte vet jag varför ungarna(de större över 13)Ska hålla på med skit..det är häxblandningar från pappsens lillaskåp...Det är importerad Wisky med Fanta att kräkas en hel natt...Det är 3 burkar folköl i en koja i skogen...En stulen cigarett bakom något plank...Det är så...Det bara är så...jag vet inte varför....Jag vet bara att det är INTE OK!
Det är INTE OK!!!
Hua...Det här är ångest...
När vi satt runt köksbordet i klunkade vårt kaffe min kompis,Pussen Fisen o jag..(ja han kommer hem o äter lite o snackar lite o är alldeles underbar Pussen alltså!)
När vi diskuterar det här som bäst... så berättar han Pussen alltså om när hans morsa kom på honom att röka vattenpipa...han gick i 7:an o hans morsa hittade en bild på honom rökandes på vattenpipa i en liten ring på Internet...hans morsa skrev ut bilden o la den framför datorn..drog någon liten vit lögn om bilder i skolan...vill du bli identifierad så här...tänk om morfar såg det här.....
Pussen hade blivit skitskraj o rökte inte mera vattenpipa med gott samvete i alla fall...!
Hans morsa kom inte ihåg det här...(Karrosellen snurrar runt alldeles för fort hon glömmer alldeles för mycket)
Summan av kardemumman är i alla fall att vi kan inte hindra dem så himlens mycket..Men vi kan vara en nagel i ögat....Ett stygn av dåligt samvete...Vi kan trycka till där samvetet sitter så när de gör dumheter ska de veta att det inte är ok..MEN de kan alltid komma hem i gen så vi kan ställa saker till rätta....

2 kommentarer:

Soffi sa...

Yes, why!!!!!!!

Karrosellen.. sa...

Det är inte för oss 1800talsdinosarurier att veta!!Kanske för att de kan!!!

(O verifieringen är bystri som hysteri...såååå lämpligt)