onsdag 25 mars 2009

Ny Bil eller inte!

Jag har en liten röd mycket bra o praktisk bil.Man kan möblera om i den bara en sån sak..
Så om man springer på en liten Byrå eller en gungstol eller nåt så kan man lixom bara flytta om lite så har man en liten skåpbil!
Den går fort, den är billig o den är röd! Sa jag att den är röd!
Nu är den ren oxå.. Bak!
Den är lite bucklig..Ja jag har kört in i ett staket, o på en liten grindstolpe o herregud jag kommer inte ihåg allt jag har skrapat mej mot!
En dag när jag skulle iväg o hämta eller lämna barn, det var mörkt ute o jag hade bråttom..
Alltid bråttom...Jag tittade så jag inte skulle köra på någon häst eller nåt o var inte helt uppmärksam så jag råkade backa rakt in i Lillesnickaregubbens Pick Upp!..
Faaaasicken!
Han älskar sin Pick upp! ( Varför heter manliga jobbargubbars bilar Pick Upp! Deet har jag funderat på många gånger..O varje gång har jag verkligen försökt förstå varför o om vi kvinnor har något motsvarande Typ..Damm Vippa!).. Nej ni ser det Är inte samma sak..(Om ni kommer på så tipsa mej gärna jag har grubblat ett tag nu..!)
Nåväl jag Backade alltså rakt in i Lillesnickaregubbens P...Upp! Fasen!!!
Jag ser i ögonvrån att han står i köket o ser alltihopa...Fasenfasenfasen ......Jag kliver ur min lilla röda skönhet o kollar Först på hans penisförlängare! (Oj..Nu är jag vild) Den har klarat sej jag har backat rakt in i hans drag krok..(hahahahNu när jag tänker efter o tydligen inte kan släppa det här med könsrollerna dragkroken symboliken i det..hm...Men guuuud Karrosellen skärpdej Fjårtis!) Nåväl hans bil är hel o ren för jag har försökt kroka fast honom på min lilla skönhet som bara är hälften så stor! (Är det för jag inte behöver..Är det för jag är säker på min sexualitet...Är det för jag inte behöver en bil för att känna mej kvinnlig..(Men guuuuud släpp!)

Nåväl hans bil är hel min har ett litet Uformat märket efter en dragkrok på bakluckan..Jag kollar min baklucka så den går att öppna o stänga..Så det går med lite våld dåså!
Ingen skadad o allt är underkontroll.. Jag hämtar eller lämnar ungar jag kommer inte ihåg vilket det var.
Jag kommer hem o in..

-Du älskling jag råkade backa in i din bil lite!
-Ja jag såg det o du gick ur bilen o tittade inte ens på min bil! Så dålig stil!!!!

Ja så illa var det.. Inte något om att jag kanske var skadad, eller att min bil var illa tilltygad av hans elaka dragkrok..Nej det var synd om hans bil för jag gav den för lite uppmärksamhet!
Herregud jag backade inte bara in i en Pick Upp jag backade in i den manligafåfängan!

Förlåt jag trodde jag bara råkade backa in i en bil av plåt!

Nåväl nu funderar vi på om vi kanske måste köpa en ny bil åt mej..Men Åh min är ju ren o fin nu baktill i alla fall..Men visst en ny bil..Men jag tycker så otroligt mycket om min bil..O när man tänker efter nu så vet jag ju nästan hur stor den är, för jag har repat den runt om...Hm tror jag!
Nej jag har inte frontalkrockat..Det borde jag ju faktiskt kommit ihåg!

5 kommentarer:

ridgeback sa...

Patina heter det väl på våra älskade ting!!Inte repor skador ect.!
ha ha ja måste erkänna att namnet på hanbilen har förbryllat mej med..men jag tycker du har bra svar..förlängare av något slag!!

Karrosellen.. sa...

Jahaa ja...det är klart! jag gillar ju gamla trasiga saker...Patina Hmm..
Tror du bilförsäljaren tar det som extra utrustning!
Helt plötsligt höjdes värdet ännu mera på min bil!

ridgeback sa...

Självklart..eller inte..alla har inte öga för sånt! gäller att hitta rätt där!

h. sa...

:) För att den används för att "ta upp" saker med..lasta! Aaallt måste man förklara..

Karrosellen.. sa...

Jahaaa!!
Pick Upp=Plocka upp....Ahaaa!!!:)

O verifiringen Är:::damdamdamdam...BUREN!

Alltså älska Verifierarmänniskan!!!