lördag 21 mars 2009

Urladdningen var nära..Middagen stod på bordet....

..jag lagar, maten. jag roooopar....MAAAT!
Fisen Lilla a. Lillesnickaregubben kommer o äter...Åh gott det dofter gott...pasta..lövbiff..persilja....vitlök...grädde....dragon...timjan...mumma i en enda röra..
Lisen kommer...Vad har du gjort med pastan!....Åh....men fy vad äckligt köttet smakar illa...
Jag leer...Fisen o Lilla a. undrar vad hon håller på med...Lillesnickaregubben äter o jag ser att han funderar på om han ska komma in som en räddande prins o försvara sin prinsessa!(jag är prinsessan)
nej det var inte så trevligt sagt av Lisen..men hallå hon är fjårtis..hon har bara övat en dag..Det går över ..Sen!
Fisen o Lilla a. tycker inte det är ok..o startar en liten grupp "var snäll mot mamma" grupp.
Då spricker spänningarna Lisen kastar besticken i tallriken så pastan flyger...hon välter (nästan ) stolen..hon stegar med raka ben o suckar o Åhhhhh:ar Skriker att vi är taskiga o tar sej ner till datorn o alla förstående fjårtisar....
Det var så den Cat fighten slutade....Oväntat!...Lillan hade inte ens hunnit till bords...Nu är det lugnt kaos igen..

2 kommentarer:

ridgeback sa...

Otroligt bildligt..jag ser allt som en film..och ja det är underbart..du är rik rik rik..
Här är det mest trångt trångt trångt men varmt skönt(i sofffan)..med ljudliga snarkningar från hundar och husse..lite små från matte och en vaken som kollar på! TV:n alltså!

Karrosellen.. sa...

Så ska jag oxå göra snart!!
Först ska jag gå ut med hundarna, ta in hästarna, diska efter kaffegästerna...Men sen ska jag sova i soffan! Om jag får plats alltså!