fredag 27 mars 2009

Somma i mitt fönster!!



I dag har jag varit på rymmen igen!!
Trädgårdsmässan...
Jag kom hem med favoriter!
Citrontimjan...
En apelsin doftande Perlagon Som för övrigt är ätbar..
En annanas..Kommer inte ihåg kryddblomma som doftar som en hel efterrätt...
En underbar perlagon som bara var så söt o röd o rosa o liten..Den är ingen gammal favorit ..den är ny o mitt projekt i sommar!
Två underbara Vallmo...En Rosa o en Vit
Två fantastiska akeleja...En vit o en rosa..
O alldeles röd ensam liten anemon...
O så en massa pion knölar...Som jag ska förvara o sedan njuta av i Juni..
Lycka till..jag är ingen verkligen ingen, bra på att överleva blommor karrosell..men jag är envis o jag har vilja.. O jag ger inte upp hoppet i första taget..

När jag ringde hem till lillesnickaregubben o berättade om mina blomster köp sa han! Bra.. i en ganska uppgiven röst..
Men jag ser det annorlunda jag ska överleva dessa små vackra varelser..jag ska kämpa för dem..Jag ska vattna prata o verkligen försöka...Som Robinson..så mycket ska jag kämpa i mitt träsk för dessa små underbara skönheter!

2 kommentarer:

Soffi sa...

Det var ananas-salvia!Och blommorna är fantastiska men jag tror min favorit är anemonen du köpte!

Karrosellen.. sa...

Tack...Annanas salvia..Annanas salvia..annanasalvia..nu kommerjag ihåg det tills jag kommer upp tillköket!!


NU aka jag verifiera;KILOREP..Om man har livlig fantasi som jag så är det inte så snällt skrivet på en lördag när jag Får äta lördagsgodis..Ska jag tolka det som Fetto/Snöre..Eller albatross!!!

Men nu skrev jag fel när jag skulle verifiera o fick codino..
Tack en Ko dinosauirie!!