söndag 22 mars 2009

Ganska röda skor!

I går o i dag har jag trampat omkring i mina absolut snyggaste o skönaste skorna av alla!!
Mina Lackträskor!!!Såååå snygga o röda o sköna för mina knän...
Så nu vet ni det...

I Dag har vi firat att vår lilla Lisen fyllde 14 o att min bebis fyllde 12... det kom 26 personer ...mellan ½ år o 90år..Häftigt...
Vi var sammanlagt 31...Alla kusiner o morbröder o någon liten blindmormor kom inte så vi var bara 31!! MYSIGT..
Tyvärr hade vi inte laddat kameran idag heller så inga bilder på tårtor eller bullar, men jag kan garantera att det var gnistrande skimrande o otroligt vacker i bommulsidyll!!
Eftersom vi försöker då vi har främmande (oftast) Att det ska verka som vi har så jämt...(kaoset ligger då alltid bara precis under ytan!) men vi är lyckliga mycket lyckliga..
Även om vi inte har putsat fönstret..men just idag blev fönstrena putsade på insidan i alla fall...
Lite som av en ren slump fakitskt, jag hade en plan lillesnickaregubben en annan....
Fisen skulle till stockholm för lite mys..O Bob Dylan i morgon...Hon skulle med bussen klockan 12 ..
Hon skulle givetvis ha skjuts..mamma måste skjutsa för moraliskt stöd..
Givetvis trots att jag sovit till 10 o gästerna skulle komma 15 så tar jag en timme i anspråk på att vara taxichafför o förståendemor!
Lillesnickaregubben fick order om att börja dammsuga på övervåningen..trappan ner...fortsätt hallen...toan...tvättstuga...hallen...hallen....!
När jag kom hem en timme senare så putsade han fönster,putsade taklister o gnodde o fejade..han hade dammsugat övervåningen oxå, så han var mycket mycket mycket duktig...
han tyckte det själv oxå..O ha påpekade att det var flugskit på taklisterna!
Städar du aldrig!!!
Ehum Joo men kanske inte taklisterna så himla ofta...
Jag lät honom hållas...det är ju faktiskt skitbra att han städar...Taklisterna..För det är sånt som jag uppenbarligen inte gör, för flugorna har väl inte vaknat ännu eller?

Så nu har vi ett rent hus..O en massa tårtrester...Ett par nöjda ungar o en skittrött morsa...karrosellen fortsätter...Runt runt runt...
I morrn åker jag till huvudstaden för tyglämning,vin,bilbanor,tjatter,o en massa annat mys...
O Bob dylan kanske jag får höra någon annan gång i något annat liv..För Fisen tog med sej Lilla a. Skiitungen!!(men jag förstår henne Lilla a. är mycket snyggare o trevligare en hennes valrossliknade träskoprydda karrosell)

Inga kommentarer: