tisdag 31 mars 2009

...

Jag måste skriva om ett inlägg som jag skulle skrivit men som jag glömde....
Den 20/3 fyllde min lilla Lisen 14..Det vet alla som följer denna blogg..
På kvällen den 20:e kom lille snickaregubben hem från jobbet...han hade 2 buketter inslagna i fint papper från blomssteraffären...
(Åhmm... tänkte jag en till mej o en till mej...fredagskväll var det, o lite romatik i luften får man ju hoppas även om vi inte är tonåringar längre..)
Han gav den ena buketten till Lisen...(okej då det var ju hennes födelsedag..)
Han gick sedan mot mej..Jag stod stilla, blundande o väntade att han skulle ta mej i sina armar kyssa mej o överräcka mej åtmindstånde en bukett!)
Nej han gick Förbi mej!.. frågade vart Lillan var, för han tänkte att när hon hade fyllt för ett par veckor sedan hade han inte köpt rosor till henne , o för att hon inte skulle känna sej ledsen hade han köpt en bukett till henne NU!
Ja ni kan ju bara ana min besvikelse.. han är söt (men trög) lillesnickaregubben! Det dröjde att par lååånga sekunder när han famlade runt i förvirring innan poletten föll ner...

- Men om Lillan inte är hemma kan ju du få en bukett...Ähm Älskling!
-Tack!!! (Lite tröghet får man ta ibland..bara för att se förrvirringen när han lixom letar..vad är det för fel, vad är det för fel, varför ser "matte" så sur ut..(lixom viftar på svansen )
Men sedan får han beröm o ömhet o han är en duktig vo..liten snickaregubbe...Å jag älskar honom...( Tack för rosorna)

Inga kommentarer: