måndag 2 mars 2009

Lillan fyller 12..

I morgon blir min bebis 12år..Inte så litet om man frågar henne (vid rätt tillfälle) men hon är lika gärna liten (om det gynnar henne just då!)
Nu ska vi fira..jag ska baka smörgåstårta o kladdkaka o dajmkaka...o ojojoj vad vi ska fira denna stora händelse..paketen ligger (visserligen inte helt inslagna men i tryggt förvar där jag inte tror hon letar..(Fisens lilla hus) Nu glider jag av ämnet igen men jag tror jag måste skriva om gömmandet stora konst..När man har saker, julklappar,godis sånt man kanske inte vill att alla eller någon(typ kvitton) inte ska se eller kanske helt inte veta om.
Eftersom jag vet att lillesnickaregubben inte läser min blogg (jag läser den för honom)..(så vissa delar får han inte ta del av)Därför törs jag avslöja, eller kanske rent av erbjuda som tips till bra gömställen..

Jag har i alla år gömt mina barns julklappar i min garderob på översta hyllan..inte så bra längre då ungjärparana(med vänner) numera hämtar kläder där lika ofta som sina egna garderober...
Men ett bra litet hörn finns där för kvitton..Som lillesnickaregubben inte vet om.. Strykhögen har de inte kommit på så där ligger min mynt samling..(ni behöver inte göra er besvär att komma på tanken att råna mej för det brukar vara ganska tomt där, tre dagar efter löningen då jag konstant är pank igen..)
Min mamma är riktigt bra på gömställen hon har tagit det en nivå högre..hon har till barnbarnens stora glädje ( de yngre då som inte är så känsliga) En burk karameller i sin byrå där hon har underkläder..Morfar är nämligen en godisråtta av stora mått!
Men han kan han med..En semester hade han glömt att han gömt undan pengar i sin fiskelåda(flugfiske är inte en billig sport) så när han öppnade den så flög det ut en massa sedlar..han erkände givetvis inte för mormor...DDet var hrm hrm semesterkassa..Sure! Men barbarnen blev glada av all glass de fick....O vi större barn fick ett gott skratt när morfar försökte förklara för mormor att han verkligen inte hade gömt pengar för henne...

Inga kommentarer: