lördag 14 mars 2009

Lördagskarrosellen...

Så nu är jag vaken igen, bra jobbat av mej...Klockan var innan 10..Som en vuxen tonåring,eller mina tonåringar sover hårt allihopa..
Jag har varit inne på det förrut om det smittar tonårshormonerna!
ex..
Jag inga verkligen inga problem att sova påmorgonen, eller egentligen inte när som på dagen...

Jag kan sitta o se på Vänner, Sex and City, eller vad som egentligen en hel dag o inte få myror i benen för att tvätthögen svämmar över..

Jag slänger mina kläder på golvet när jag klär av mej på kvällen..(men jag tar upp dem på morgonen det är nog lite vuxen poäng)

Jag fnissar åt snusk....(underbältet prat!)

Jag gråter när jag inte får som jag vill..Slår även i dörrar ibland...

Jag tänker fula ord om dem jag inte gillar..(men jag säger dem inte, en vuxen poäng till)

Tycker om ungarnas musik (för det mesta)
(framför allt nu när Lillan sitter i rummet brevid o tar ut Abba låtar på gitarr...The winner takes it all, kör hon nu..mums...jag blir lite distraherad...)

En klok man vi träffade en gång sa någonting om att mammorna stannar kvar lite i den ålder där de fick sina första barn(framför allt om de fick många barn tätt...Okej jag var 18 och 4 ungar på 5 år...Är jag fortfarande 18 eller?
Och hur länge kommer jag vara det?
För gudarna ska vet att jag inte har en 18årings kropp längre o ska jag vara 18 i huvet vill jag ha kroppen till...Rättvist tycker jag att det ska vara annars kan det kvitta...
O jag är ganska säker på att lillesnickaregubben som i dag gick upp tidigt o körde sopor, jobbar, kollar på jobb sliter för att försörja oss.... o dessutom är den som får njuta av min inte 18 åriga kropp... oxå tycker det är orättvist...han har uppenbarligen inte stannat kvar, möjligen kanske han är lite äldre,han kanske fick mer....Hankanske hemska tanke är mycket mycket äldre...Oj den här bloggen ska han inte få ta del av....Blivande 40åring som han är...

Inga kommentarer: