måndag 30 mars 2009

Måndag hela dagen!

Jag skulle kunna skriva ett låång inlägg nu om miljön.. eller om barn som far illa eller.. Skvaller om någon vän...Men det tänker jag inte göra...
Jag skriver nämligen idag troligtvis bara svammel..Tråkigt för er kanske, men inte för mina vänner som jag inte kommer måla ut här!
Eller mej, då jag inte vet vad jag ska säga om miljön..Jag släkte alla lampor hemma i lördagskväll..Ungarna hade tvn på (Robinson Hallå!)
Vi vuxna, jag hade brorsan med familj här på lite middag o mys(med tända ljus) Alla lampor var i alla fall släkta utom i stallet!
Jag orkade helt enkelt inte gå ut o släcka..O när jag resonerade med mej själv om detta kom jag framtill att hästarna är väldigt miljövänliga i sej själva så vi lät de få ha sin lördagskväll i lampans sken, som de är vana vid!
Min Fisen var på Party i någon liten Håla...Hon o kompisarna var mycket besvikna över alla lampor som var tända överallt!!
Duktiga barn, vi får helt enkelt hoppas att de blir en bättre generation på miljö än vi!
Fast när jag nu tänker efter så är det de som vill bli skjutsade i bil hela tiden så jag vet inte..de är nog som jag o kan tänka mej att vara miljövänlig när det passar mej...
Det här var inte så kul att skriva om...Jag får faktiskt jättedåååligt samvete nu...Förlåååt all miljö... Jag ska sy påsar idag som jag kan ha när jag handlar...O jag kan tänka mej att inte torktumla så mycket nu när vi faktiskt har vår o kan hänga tvätten ute!
Är inte det fantastiskt... När man får använda alla fina kläder,dukar,handukar o snygga påslakarn ute...Tvättlinor är det finaste jag vet..Eller inte finaste ...Men visst är det vackert, om man tänker lite på Hur man hänger upp så kan det verkligen vara konst!!
Jag kanske ska ha det som tema här på bloggen..Dagens tvätt lixom!

Inga kommentarer: