onsdag 11 mars 2009

Måste/Borde

Jag borde verkligen ta mej samman o göra en massa...
Stryka(egentligen kanske man inte måste stryka, men jag gillar att sova på släta örngott,helst vita gamla med spets)
Jag borde baka bröd...det kostar alldeles för mycket pengar med köpt bröd..(även om ungarna hellre äter köpebröd,mitt bröd äts helst bara när det är nybakat)
Jag borde damsuga..Hua...
Jag borde putsa fönster,vi ser snart inte ut o det är ingen överdrift...Nu vet alla som känner mej att jag inte är pedantisk,jag putsar fönster ibland typ två gånger om året o då bara för jag verkligen måste...!
Jag borde sortera i lite olika skåp...jag står nämligen med en helt tom liten stuga..Pussens lilla hus...Den måste vi ju fylla upp så... Nu är bara frågan vad jag ska ha den till(eller Gäststuga givetvis...H. Kom o hit o bo..!)
Nu har vi bott i vårt lilla ställe i 1½år snart o det börjar verkligen bli dags för en ommöblering. Det vet absolut inte lillesnickaregubben om ännu..Men jag funderar på att slå bort en liten vägg...Få ett stooort sovrum..Slänga ner Lisen i Mitt rum, som numera är ett syrum, med grönblommiga tapeter!
Slänga ut alla sy verkstad,gardinertyg saker till det tomma lilla huset..Tänk er en fågelholk full med tyg o fina saker. Med loft för sängar...Där kan man skapa o vila, o alldeles utanför i fönstret från golv till tak,går mina hästar... Man syr lite..vilar lite...kollar hästar lite...

Eller ska den stå som en tom fågelholk o bara vara fin o ren för eventuella gäster..Mycket talar för det oxå visserligen...då man då kan tapetsera den i fina tapeter...ha en skön soffa...sängarna som redan är på loftet...o bara använda den som vilorum...finns en viss charm i det oxå..Mycket skönt att ligga o kolla på hästar utan tyg,gardiner o symaskiner i vägen...Hm...

Nu Borde jag handla mat till kvällens hungriga magar, men jag Måste vila lite först!

Inga kommentarer: